Hantering av personuppgifter, N.FORM

Vår integritetspolicy

Dina personuppgifter har alltid varit trygga, respekterade och konfidentiella hos oss.

Det är de fortsättningsvis också i enlighet med den nya dataskyddsförordningen, GDPR, General Data Protection Regulation, som trädde i kraft den 25 maj, 2018.

De nya GDPR-reglerna innebär att kraven på hur företag hanterar och lagrar personuppgifter höjs. Utgångspunkten vid hantering av personuppgifter i N.FORM är att inte samla in och behandla fler uppgifter än vad som behövs för ändamålet.

N.FORM lämnar inte ut, säljer eller på något annat vis för vidare personuppgifter till tredje part.

Vilken data samlar vi in?

Vi samlar bara in uppgifter som är relevanta för att vi ska kunna bedriva vår verksamhet samt nå och kommunicera med dig som befintlig eller potentiell kund, uppdragsgivare, leverantörer och/eller samarbetspartner. Syftet är att kunna bedriva vår verksamhet, fullfölja våra uppdrag samt marknadsföra den egna verksamheten. De uppgifter vi samlar in och sparar görs antingen genom rättslig förpliktelse, avtalsförpliktelse, intresseavvägning eller genom samtycke.

Vi samlar bara in relevanta kontaktuppgifter för den kontinuerliga verksamheten samt uppgifter gällande branschspecifika kompetenser för att snabbt och enkelt kunna nå dig som uppdragsgivare, leverantörer och/eller samarbetspartner.

  • namn (person/företag)
  • organisationsnummer
  • adress
  • telefonnummer
  • mailadress
  • webbadress
  • övriga kontaktuppgifter ex, Skypenummer etc, om sådant finns/delas med oss.

Därför sparar vi dina uppgifter

Uppgifter i vårt register sparas för att kunna nå och kommunicera med dig som är befintlig eller potentiell uppdragsgivare, leverantör och/eller samarbetspartner samt för att kunna fullfölja uppdrag och leverera med den kvalitet som efterfrågas.

Som en del i driften och utvecklingen av vår verksamhet är vi med i flera branschföreningar, organisationer, nätverk samt som samarbetspartners i projekt. Adresser och övriga kontaktuppgifter vi får del av genom dessa medlemskap och/eller uppdrag, behandlas och hanteras enligt samma policy som all övrig data över kunder, leverantörer och samarbetspartners.

Uppgifter för att fullfölja uppdrag

Kontaktuppgifter som registrerats i samband med förfrågningar, uppdrag, marknadsföring med mera samt kund- och leverantörskontakter för drift och genomförande av uppdrag görs för att kunna fullfölja och bedriva den löpande verksamheten. I samband med uppdrag att skapa och distribuera nyhetsbrev, fotografera, hantera personporträtt och illustrationer med mera kan få del av ytterligare adresslistor och/eller personuppgifter. I dessa fall erhåller vi underlag av kund för ett speciellt syfte, köper bildbyråtjänst eller införskaffar uppgifter direkt från respektive person/företag/leverantör. Personuppgifter och/eller adresslistor vi får genom sådant uppdrag hanteras och sparas endast i samband med och i anslutning till uppdraget och dess genomförande. I övrigt hanteras all data och uppgifter i enlighet med gällande lagar, regler och vår allmänna policy.

Vi ser kontinuerligt över våra register och tar bort inaktuella uppgifter.

Vill du veta vilka uppgifter vi har om dig, maila då till personuppgifter@nform.se.

Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

www.nform.se

Vi tar in besöksdata via Google Analytics för att kunna göra webbsidan ännu bättre. Vi använder oss även av Albacross instickfil för att kunna följa besöksdata på vår hemsida.